Özet
Uzman diyetisyen Celal Öktem Yurtseven ile yaptığımız ücretsiz toplantı ile birlikte kendilerinin Google Ads konusunda desteğe ihtiyacı olduğunu tespit ettik. Nitekim web sitesi ve danışanlarına ulaşmak konusunda yaşadığı sorunları dile getirdiğinde de reklam, tanıtım konusunda sorunlar yaşadığını tahmin etmiştik, analizimiz ile bunu netleştirmiş olduk. Alanında oldukça uzman olan diyetisyen Celal Bey her ne kadar alanında başarılı bir hizmet sağlayıcı olsa da danışanlarına istediği kapasitede erişemiyor ve yüksek reklam harcamalarına karşın elde ettiği sonuçlar tatmin edici seviyelerde değildi. Neyse ki Google Reklamları konusunda alanında uzman ekibimiz ile tanışınca işler son derecede tersine evrilmiş ve profesyonel Google Ads yönetiminin nasıl mucizevi sonuçlar getireceğine Celal Bey bizzat şahit olmuştur. Hadi gelin bu süreci birlikte nasıl yönettiğimizi Vaka analizi ile ele alalım.
Sorunlar
Kadıköy bölgesinin başarılı diyetisyen kliniklerinden biri olan Celal Öktem Yurtseven kliniği her ne kadar danışanları tarafından iyi bilinse de Kadıköy bölgesindeki diyetisyen arama sorgularında üst sıralarda çıkmadığını tespit ettik. Nitekim analiz araçlarımız dışında organik bir şekilde “Kadıköy Diyetisyen” ana anahtar kelimesi ve türevi olan kuyruklu anahtar kelimeleri ile arama yapıldığında kliniğin 3. Sayfada ancak çıktığını tespit ettik. İşinde büyümek ve dijitaldeki yerini almak isteyen bir klinik için kabul edilemez bir sonuç oldu.
Google Ads danışmanlık hizmeti öncesinde ayrıca tespit ettiğimiz diğer önemli hususlardan birisi ise klinik, hiç dönüşüm elde edemiyor ve reklam bütçeleri verimli kullanılmayarak boşa harcanıyordur. Normal şartlar altında sürekli üst sıralara çıkartması gereken bütçeler her ay resmen yakılıyordu.
Örnek vermek gerekirse her ay ortalama 5000 ₺ reklam bütçesi harcanmasına rağmen elde edilen dönüşümler 10-12, ortalama maliyet 500₺, tıklamalar 1000’e yakın olduğu görülmüştür. Buradan hareketle bu bütçe ve veriler ile elde edilen toplam randevu ise 11 olmuştur. Ancak doğru reklam optimizasyonu oluşturulup buna göre strateji belirlense çok daha umut vaat edici sonuçlar elde edileceği aşikar bir gerçek.
Ücretsiz ön analiz toplantısı ile elde ettiğimiz verileri Celal bey ile paylaştığımızda bunu derhal durdurmamız için bizden Google Ads hizmetleri almak istediklerini ve düzenli raporlamalar ile elde edilen sonuçları kendisi ile paylaşmamızı talep etti. 51.com.tr profesyonel Google Ads ekibimiz ile birlikte çalışmalara hemen başlamış ve stratejik toplantılarımızı gerçekleştirmiş olduk.
Beklentiler:
Ön analizin yapıldığı andan itibaren Celal Bey ve kliniğinin bizden beklentileri:
- Google Ads Danışmanlığı
- Maliyet düşürülmesi
- Dönüşüm Yükseltme
- Profesyonel Google Ads Hizmeti
- Periyodik Raporlama
Süreç Planlama
Semrush, Ahrefs, Google Marketing Tools, Screaming Frog analiz araçlarını kullanarak yaptığımız ön analiz çalışmasını daha derin hale getirerek rakip analizi, hedef kitle analizi, bölgesel ve yerel analiz gibi önemli parametreleri ayrıntılı bir şekilde raporladık. Bununla birlikte;
- Google Ads Reklam Stratejik çalışmaları gerçekleştirildi
- Google Ads Reklamları optimize edildi
- Önceki çalışmalardan veriler ayıklanarak pozitif ve negatif kelimelerin tespiti gerçekleştirildi ve reklam sayfasının optimize edilmesinde kullanıldı
- Tüm optimizasyonlar yapıldıktan sonra TBM düzenli takibi ile reklam çalışmalarına başlandı
Stratejiler ve Kullanılan Teknolojiler
Google Ads çalışmaları başta olmak üzere dijital medya alanında trafik, dönüşüm izleme, anahtar kelime analizi gibi hayati metrik değerlerin izlendiği ve buna göre stratejilerin belirlendiği araçları aktif bir şekilde kullandık. Bu noktada;
- Semrush aracının anahtar kelime sihirbazı ile odak anahtar kelimeler ve bunlara bağlı olarak kuyruk analizleri tespit ettik. Bununla birlikte rakip analizi ve anahtar kelimeye bağlı olarak ön sıralarda çıkan web sitelerinin de analizi gerçekleştirildi.
- Google Analytics ve Search Console kullanarak sitenin mevcut kimliğinin seviyesi, sorunları, optimizasyonu gibi çalışmalar gerçekleştirildi. Aynı zamanda bu araçlar kullanılarak sadece web sitesi değil yapılan reklamlardaki dönüşüm oranlarının takibini de gerçekleştirdik.
- Temelde reklam ve kampanya yayınladığımız adsense aracı sayesinde aynı zamanda dönüşüm oranlarının takibi, negatif anahtar kelimelerin tespiti, bölgesel ve kitlesel hedefleme çalışmalarını gerçekleştirdik. Böylece Kadıköy bölgesinde diyetisyen ihtiyacı olan gerçek kullanıcılar doğrudan hedeflemiş olduk
- Yaptığımız çalışmaların başarılı olup olmadığını periyodik olarak Screaming Frog aracını kullanarak test ettik. Nitekim birçok anlamda elde ettiğimiz istatistikler bu çalışmaları yerinde yaptığımız gösterdi, kaldı ki bir ay sonra çalışmalardan elde ettiğimiz sonuçlar da bunu kanıtlar nitelikte olmuştur.
Teknik Uygulamalar
Celal bey ve ekibinin her işi tamamdı ancak tek ihtiyaçları olan şey yaptıkları kaliteli çalışmaları hedef kitlelerine az maliyet ile göstermek ve bunu sürdürmek. Biz de bu kapsamda tamamen Google Ads reklamlarına yönelmiş ve teknik uygulamalar ile başlayan sürecimiz düzenli takip ve yerinde müdahaleler ile devam etmiştir. Bu bağlamda;
- Reklam sayfası optimizasyonu,
- Bölgesel ve kitlesel hedefleme,
- Anahtar kelime analizi,
- Hedef ve kitle analizi,
- Rakip analizi,
Çalışmalarını istatistik verilerinin ışında teknik boyutta belirledik.
Sonuçlar
Yorucu ancak bir o kadar verimli bir şekilde geçirdiğimiz sürecin sonunda her geçen gün sonuçları iyiye doğru giderek almaya başladık. Bir aylık Google Ads çalışmamız sonucunda Google Searcrh Console ve Analytics verileri bölgesel anahtar kelime hedeflemesinde rakipler arasında ilk sıralarda yer aldığımızı bizlere gösterdi.
Sadece bununla sınırlı kalmayıp aynı zamanda organik testlerden de ekibimiz tam not almayı başarmıştır. Organik kullanıcı profili ile “Kadıköy Diyetisten” ve bağlı kuyruk anahtar kelime sorgularında celaloktemyurtseven.com web sitemiz ilk sırada yer almayı başarmıştır.
Sonuç olarak ücretsiz ön toplantıda üzerinde durduğumuz ve üzülerek tespit ettiğimiz maliyet harcamalarını tersine döndürmeyi başardık. Buna göre bir aylık Google reklam çalışmalarında sadece 2475₺ harcanarak;
- 1,02 B tıklama,
- 78 Randevu,
- 78,0 dönüşüm oranı,
- 2,41 ₺ Ortalama TBM
Bu çalışmalar ile maliyeti %50 oranında düşürürken aynı zamanda hedef dönüşümleri, randevu sayılarını da %1000’in üzerinde kâr elde etmiş olduk.